Lekker en gezond ontbijtje: Chiazaad pudding

ana-tavares-598920-unsplash
Leestijd: 1 minuut

Chiazaad pudding 

Zin in een lekker en gezond ontbijten? Een ontbijtje wat bijna een toetje lijkt? Probeer dan deze chiazaad pudding, dat wordt genieten!

Ingredienten (1 persoon)

  • 3 eetlepels chiazaad
  • Amandelmelk (naar eigen inzicht)
  • Kaneel (naar smaak)

Toppings naar keuze bijvoorbeeld:

  • 1 eetlepel pindakaas (kies de biologische variant)
  • 2 eetlepels cacaonibs
  • Blauwe bessen

Bereiding

Doe de chiazaad in een bakje en giet er amandelmelk bij tot het onderstaat, roer goed door. Laat het even staan en schenk eventueel nog wat bij, de chiazaadjes moeten goed onderstaan. Zet de pudding een nachtje in de koelkast zodat het een pudding wordt, voeg eventueel wat kaneel toe naar smaak.

Schep ’s ochtends de chiapudding in een glas, een eetlepel pindakaas en de cacaonibs erop en klaar, lekker!

 

Tekst: Anne van Engelen

 

 

Tags: , , , , ,

Vivian Reijs

Vivian Reijs is orthomoleculair voedingsexpert, hormoontherapeut en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut in opleiding. En founder van dit online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij en een team van experts dagelijks tips geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, beauty en een gezonde mindset. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezonder leven en een goede hormoonbalans. Zodat jij de beste versie wordt van jezelf, gezonder, blijer, slanker en fitter.