Mijn 8 tips om jouw gewicht op peil te houden tijdens de feestdagen

QX0A2650
Leestijd: 2 minuten

Tijdens de feestdagen wil je genieten en niet de hele tijd op de lijn letten. Je wilt zeker niet deze dagen een “zeur” zijn als mensen lekker voor je gekookt hebben. Maar je wilt ook niet ineens heel veel kilo’s aankomen. Veel vrouwen vinden deze dagen toch lastig.

Want je wilt je gezonde gewicht gewoon op peil houden. Ik geef je 8 tips hoe je dat kunt doen. 8 tips die je moeiteloos kunt toepassen deze feestdagen. waardoor de kilo’s er niet aanvliegen.

Hou je gewicht op peil tijdens de feestdagen

 1) Eet groente als snack en/of als voorgerecht.

Groente bevatten veel vezels, waardoor je sneller verzadigd bent. Waardoor je erna minder eet. Dus knabbel lekker aan wat rauwkost voor het diner, of eet een lekkere salade als voor gerecht. En je zult merken dat je minder eet de rest van het diner.

2) Laat het broodmandje voor het eten staan.

Als je zoveel mogelijk brood skipt, zul je merken dat je opgeblazen bent. En het gekke is, door brood gaan we juist meer eten. Tarwe heeft een effect op de bloedsuikerspiegel waardoor we meer willen eten. Dus vermijd zoveel mogelijk brood deze dagen.

3) Leng je glaasje wijn aan met bruiswater.

Alcohol is ook een dikmaker zoals je weet. Maar helemaal niet drinken is misschien een beetje ongezellig. Dus leng je glaasje wijn een beetje aan met bruiswater. Zo drink je toch gezellig mee, maar je halveert de hoeveelheid alcohol en dus ook de calorien

4) Eet genoeg goede vetten.

Vetten geven de verzadiging. En van goede vetten worden we echt niet dik.  Dus eet wel lekker noten, avocado, vette vis, zoals haring, makreel, wilde zalm etc… Hierdoor merk je ook dat je trek in meer sneller overgaat.

5) Combineer geen eiwitten met koolhydraten.

Een van mijn gouden regels in mijn boek Gezonder met Viv.   Als je echt zeker wilt weten dat je niet aankomt, pas dan deze regel toe;  Eet geen eiwitten samen met koolhydraten.  Eiwitten zijn ; kip, vlees, vis, gevogelte en ei. Koolhydraten ; rijst, pasta, aardappelen, brood.  Dus eet lekker vis, vlees, kip, gevogelte met veel groente. En laat de frietjes, pasta, brood en aardappelen staan. Of eet juist wel de frietjes, aardappelen, rijst etc… maar dan met heel veel groente en laat vlees of vis of kip staan.  Simpel trucje, maar je helpt je stofwisseling er enorm mee. En het lichaam houdt meer energie over, waardoor je eerder afvalt, dan aankomt.

6) Gebruik stevia als zoetmaker.

De stevia van het merk STEEVIA is mijn favoriet. Hier maak ik gerechten zoeter mee. En niemand proeft te verschil.  Dus ook lekker in taartjes, toetjes, en in de koffie.

7) Eet na je laatste hap, 12 uur lang niets.

Dus stel je eindigt je kerstdiner om 22.00u, eet dan pas de volgende dag om 10.00 weer je eerste maaltijd.  Geef het lichaam tijd om natuurlijk te vasten. Heel gezond en werkt gewichtsverlies bevorderend.  Intermitterend vasten heet dat. Snel meer hierover op Vivonline!

8) Geniet van elke hap!

Geniet, denk niet teveel na. Want gedachtes kunnen ook veel doen met ons gewicht.  Geniet gewoon lekker van deze dagen. Overeet niet, maar eet wat je echt lekker vindt!  Daar wordt het lichaam ook echt blij van.

Hele fijne feestdagen allemaal!! En mocht het nou toch uit de hand lopen, help ik je graag in Januari om de kilootjes weer kwijt te raken. 🙂 meer info vind je hier

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vivian Reijs

Vivian Reijs is orthomoleculair voedingsexpert, hormoontherapeut en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut in opleiding. En founder van dit online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij en een team van experts dagelijks tips geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, beauty en een gezonde mindset. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezonder leven en een goede hormoonbalans. Zodat jij de beste versie wordt van jezelf, gezonder, blijer, slanker en fitter.