Eet je blij! 7 tips voor jou

Leestijd: 1 minuut

Ben je vaak lusteloos, moe en geïrriteerd? Of echt een slecht humeur, gewoon niet echt blij zonder aanwijsbare reden? En soms kan het je ook gewoon chagrijnig maken doordat je een paar kilo’s probeert kwijt te raken en simpelweg minder probeert te eten. Heel irritant dus. Maar kijk eens naar je voeding. Ontdek welke voedingsmiddelen je op het menu kunt zetten voor dat extra zetje naar een happy feeling!.

Spinazie
Deze bladgroente is rijk aan magnesium. Een tekort hieraan kan je lusteloos, moe en geïrriteerd maken. Spinazie is ook een goede bron van vitamine A, B en C en ijzer en eiwitten die een goede boost geven aan je energielevel en alertheid. 

Zalm of haring
Vis bevat Omega3 en vitB. Deze voedingsstoffen zijn ontzettend gezond maar helpen ook een depressie te bestrijden.

Knoflook
Goed voor je bloeddruk waardoor je dus minder last hebt van stress. Daarnaast is knoflook ontzettend gezond. Neem die slechte adem dan maar even voor lief!

Noten
Noten bevatten stoffen die stressverlagend werken en goed zijn voor de bloedsomloop. Vooral amandelen en walnoten bevatten deze aminozuren. Daarnaast zijn paranoten ook echte aanraders. 

Avocado
Deze vrucht zit boordevol kalium, ijzer, gezonde vetten en proteïnen. hier krijg je lekker energie van. Wat natuurlijk erg belangrijk is voor een goed humeur!

Bananen
Bananen laten je lachen! Echt een happy fruit. Want bananen zorgen voor het gelukshormoon serotonine. Gooi dus een banaan in je smoothie!

Chocola
Zit je er even doorheen? Grijp dan naar een stukje chocolade. En dan vooral zo puur mogelijk. Boven de 70%. Het rekent af met lusteloosheid en maakt je happy.

Wil je meer tips hoe voeding je blijer maakt? klik dan hier

Tekst: Suzanne van Laar