Zo kun je afvallen, zonder je uren in het zweet te werken in de sportschool

afvallen
Leestijd: 2 minuten

Krijg jij de kriebels van het woord ‘sport’ en kijk je vol afgrijzen naar mensen die zichzelf afbeulen in de sportschool? Maar wil je wel wat afvallen, een frisse huid, een strakker en slank lichaam, een boost voor je brein, meer energie en meer fysieke en geestelijke weerstand?

1. Kies de weg van de meeste weerstand

Gebruik je spieren waarvoor ze zijn ontworpen. Train ze door het jezelf minder gemakkelijk te maken. Bijvoorbeeld door het huishouden in een sneller tempo te doen. Lees hier meer tips om het huishouden als een workout te gebruiken.

2. Pak vaker de fiets of ga lopen

Dit is natuurlijk een inkoppertje. Geef het gewoon een kans: pak de fiets in plaats van de auto en loop wat vaker. Zo maak je ook vitamine D aan.

3. Ga de tuin in

Bewegen, in de natuur zijn, vitamine D aanmaken en even letterlijk en figuurlijk aarden? Dat kan allemaal in je achtertuin of in een volkstuintje. Zonder dat je er erg in hebt, beweeg je flink en maak je je hoofd lekker leeg. Wil je het helemaal goed doen? Begin dan je eigen moestuintje!

4. Ga een eind lopen

jezelf slank! Leen de hond van de buren als je er zelf geen hebt of sleur je vriend of vriendin mee naar het bos of een andere mooie plek in de natuur. Mogelijk voel je weerstand bij alleen al het idee of zie je het nut er niet van in, maar ook hier geldt: geef het eens een kans! Doe het gewoon eens. Neem een thermoskan met koffie of thee mee en wat lekkers voor onderweg. Laat je telefoon voor wat het is en schenk aandacht aan de natuur, degene met wie je bent en jezelf. Maak je even helemaal los van de dagelijkse ‘sleur’ en de prikkels die je vooral via je telefoon binnenkrijgt. Kijk om je heen en geniet. En… ook hier krijg je een gezonde dosis vitamine D cadeau!

5. Speel met kinderen of huisdieren

Heb je kinderen? Stoei regelmatig, speel verstoppertje of tikkertje. Laat je weer even meevoeren naar je eigen kindertijd en probeer zo kinderachtig mogelijk te doen. Een lachbui is gegarandeerd. Ook versterk je hiermee de band met je kinderen. Hoe lang is het geleden dat je voetbalde, schommelde of tikkertje speelde? Zwemmen kan ook heerlijk zijn. Zijn je kinderen wat ouder? Ga dan eens aan het einde van de dag zwemmen zodat je kinderen daarna naar bed kunnen. Ze zijn dan heerlijk ‘rozig’, ontspannen en uitgeput. En jij waarschijnlijk ook…

Wie zegt dat je moet sporten om je fit, slank en fijn te voelen?

Tekst: Mind Schrijfster Wendy Borst voor VivOnline

 

Tags: ,

Vivian Reijs

Vivian Reijs is motivatiespreker, auteur van de bestseller 'Herstel je hormonen in 10 stappen' waarvan er in Nederland meer dan 30.000 verkocht zijn. Vivian is orthomoleculair voedingsexpert, hormoon en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut. Tevens is Vivian founder van het online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij vrouwen helpt bij hun klachten door dagelijks tips te geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, naturel beauty en een gezonde mindset aan maandelijks zo’n 130.000 vrouwen. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezondere leefstijl en een goede hormoonbalans. Zodat jij weer je energie, plezier, libido en je lichaam, waar jij je fijn in voelt, terugkrijgt.