Afvallen zonder dieet! Viv’s 10 gouden afvalregels

gezonder

Graag deel ik met jou mijn tien gouden afvalregels! Hierbij geef ik je advies om steeds meer toe te werken naar een gezonde lifestyle. Deze regels zijn geen dieet en zijn zeker niet bedoeld als slechts iets tijdelijks. Ik kan alleen nog maar toevoegen: ‘Zet ‘m op!’

Het gevoel dat je volledig het roer moet omgooien, maakt dat je er met bergen tegenop ziet of er wellicht niet eens aan begint. Dat is niet waar afvallen bij mij voor staat. Afvallen is beginnen aan een periode waarbij jij op nummer één komt en je duidelijk een doel voor ogen hebt. Een doel waarbij je toewerkt naar een gezonde lifestyle, een voedzaam voedingspatroon en lekker eten. Je zult er zoveel voordelen van hebben dat je niet meer terug zou willen naar je oude gewoontes. Dat is de truc van het afvallen en dat begint bij jezelf.

Herstel je hormonen in 10 stappen – Vivian Reijs

Viv’s 10 gouden afvalregels

  1. Eet minder koolhydraten, zoals brood, aardappelen, rijst, pasta. Om te beginnen: laat 1x per dag de koolhydraten weg, dus bijvoorbeeld geen brood bij de lunch, maar een salade met vis of kip of een groente-omelet. Of laat de aardappelen en rijst ‘s avonds achterwege en eet een schaaltje rauwe groente bij je warme maaltijd van bijvoorbeeld kip in de wok met groente of een biefstukje met broccoli.
  2. Eet vetten; wees niet bang voor vet, maar kies de goede vetten. Dus wees royaal met olijfolie en kokosvet, ghee en af en toe een beetje roomboter (niet te veel), maar vermijd margarine, halvarine en zonnebloem- of pinda-olie.
  3. Vermijd suikers; kijk op de verpakkingen om te zien waar onnodige suikers in zitten, eet geen bewerkte producten zoals witbrood, gewone pasta, croissants, sauzen uit pakjes en laat alles soorten snoep staan. Neem bij zoete trek fruit of chocola met minimaal 72% cacao.
  4. Probeer eens koemelkproducten te vervangen door rijstemelk, amandelmelk, havermelk en af en toe sojamelk (niet te vaak) en kies voor de ongezoete varianten. En vervang gewone kaas eens door geiten- of schapenkaas (maar let op: kazen zijn dikmakers).
  5. Vervang tarwebrood door speltbrood, zuurdesem, rijstwafels of glutenvrij brood. En pastaliefhebbers; probeer eens spelt, kamut of glutenvrije varianten, zoals bruine rijstpasta, boekweitpasta of quinoapasta.
  6. Neem een groene smoothie als ontbijt (kijk voor recepten op de site).
  7. Stop bij 80% vol. Eet voldoende, maar niet tot je echt vol zit.
  8. Kauw minimal 20 keer per hap! Lastig in het begin, maar heel belangrijk om af te vallen.
  9. Drink 2 liter water per dag, het liefst gefilterd water.
  10. Beweeg!!! Al is het maar 10 minuten per dag! Koop een springtouw, dans thuis op harde muziek, spring met je kids op de trampoline en houd vooral onze site in de gaten voor leuke trainingen die je ook thuis tussendoor kunt doen. Geen excuus meer.

Wil je meer weten over afvallen? Klik dan hier, want in mijn boek vertel ik je er alles over.

Mocht je toch meer hulp nodig hebben, dan help ik je graag tijdens een persoonlijk consult.

Tekst: Vivian Reijs

Wil je je hormonen weer in balans brengen? Bestel dan mijn boek ‘Herstel je hormonen’ en start met mijn 10-stappenplan. 

Tags: ,

Comments

  1. Beantwoorden

    Hallo Vivian
    Je schrijft probeer koemelk producten te vervangen, alle “melk” varianten die je noemt geven lang niet zo veel energie dan b.v. een glas Rauw Power kefir. Ik ben zelf ruim 30 jaar verpleegkundige geweest en geef vaak advies als mensen dit vragen. Er zijn al veel klanten die boven verwachting kilo’s zijn kwijt geraakt en diabeten die medicijnen konden minderen of zelfs konden stoppen. Onze kefir komt ook van overwegend grasgevoerde koeien die geen mais, soja of tarwe krijgen waardoor er een gunstige verhouding van de omega 3 en 6 vetzuren ontstaan. Ook zijn al onze producten minimaal 24 uur gefermenteerd. Dit heeft een gunstige invloed op het suikergehalte die er dan nog in zit. Vaak hoor ik nog van klanten die bij een diëtist lopen dat ze vooral 6 x daags kleine porties moeten eten! Ik vind het jammer dat alle zuivel over een kam wordt geschoren. Er zit veel verschil tussen en daar lees je haast nooit iets over. Je hebt het wel over gras gevoerd vlees. Ik had toch effe de behoefte om dit te melden. We zijn dan ook erg blij dat universiteit Utrecht verder gaat met onderzoek betreft onze rauwmelkse gefermenteerde zuivel producten. Dit na aanleiding van een enquête die vorig jaar gehouden is. Een samenvatting staat onze site.
    Hartelijk groet
    Tonny Mulder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vivian Reijs

Vivian Reijs is motivatiespreker, auteur van de bestseller 'Herstel je hormonen in 10 stappen' waarvan er in Nederland meer dan 30.000 verkocht zijn. Vivian is orthomoleculair voedingsexpert, hormoon en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut. Tevens is Vivian founder van het online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij vrouwen helpt bij hun klachten door dagelijks tips te geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, naturel beauty en een gezonde mindset aan maandelijks zo’n 130.000 vrouwen. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezondere leefstijl en een goede hormoonbalans. Zodat jij weer je energie, plezier, libido en je lichaam, waar jij je fijn in voelt, terugkrijgt.