5 Dingen die kunnen gebeuren als je in de ochtend aan trainen doet

trainen

We hebben niet altijd evenveel zin om vroeg ons bed uit te gaan en te trainen. Maar als je de voordelen hiervan tot je neemt zul je meer en meer gemotiveerd raken. Het is namelijk niet alleen maar ‘dan heb ik het vast gedaan’, nee het gaat over meer dan alleen dat!

Dit zijn de 5 dingen die kunnen gebeuren als je in de ochtend aan trainen doet:

1. Je creëert een routine

Soms denken we ‘ik ga na werk wel trainen’, maar vaak zijn we dan moe en schiet die training erbij in. Door ‘s ochtends voor het werk te gaan trainen en dus dit gevaar voor te zijn, kun je het onderdeel van je vaste routine laten worden. De eerste twee weken zullen misschien even bikkelen zijn maar daarna weet je niet beter en doe je dit weltevreden op de vaste piloot.

2. Beter ontbijten

Als je jezelf net hebt uitgesloofd in de sportschool, in de buitenlucht of op de yogamat is het zonde om een broodje Nutella te smeren. Je hebt hier van nature dan minder trek in. Sporten en gezond leven gaan hand in hand. De kans is dus vele malen groter dat je meer zin hebt in een groene smoothie met Green Juice poeder erin. Hier zul je je veel vitaler en fitter door voelen.

3. Productiever zijn

Trainen voorziet je van energie en die kracht kun je de rest van de dag goed gebruiken. Je voelt je energierijker en krijgt dus meer gedaan. Hier zul je zelf blij mee zijn en je baas ook. Naast dat je je energieker voelt heeft je lichaam serotonine aangemaakt waardoor jij je blijer voelt. En dat is ook niet verkeerd toch? Want het liefst zijn we altijd blij en content.

4. Je zult meer gedisciplineerd zijn

Je gezonde ontbijt is een ding, maar de keuzes die je de rest van de dag maakt zullen echt niet minder zijn. Het ontbijt is gezond en dus wil je dit ook voor je tussendoortjes en voor je overige maaltijden. En mocht je jezelf wel eens een keer willen trakteren met iets minder gezonds is dit ook oke! Je doet aan trainen en daardoor zul je jezelf misschien wat vaker iets lekkers toestaan, it’s okay.

5. Beter slapen

Door ‘s ochtends te trainen zul je ‘s avonds beter slapen. Je zult eerder in slaap vallen en je nachtrust zal ook beter zijn. Als je namelijk ‘s avonds na het werk nog snel gaat sporten duurt het langer voordat je lichaam rustig is en je dus lekker in slaap valt. Sport daarom in de ochtend en doe dit de volgende ochtend fris en uitgerust weer.

LEES OOK: Dit zijn de 14 beste snacks die helpen met afvallen.

Tekst: Inga Stoit

Tags: ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vivian Reijs

Vivian Reijs is motivatiespreker, auteur van de bestseller 'Herstel je hormonen in 10 stappen' waarvan er in Nederland meer dan 30.000 verkocht zijn. Vivian is orthomoleculair voedingsexpert, hormoon en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut. Tevens is Vivian founder van het online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij vrouwen helpt bij hun klachten door dagelijks tips te geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, naturel beauty en een gezonde mindset aan maandelijks zo’n 130.000 vrouwen. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezondere leefstijl en een goede hormoonbalans. Zodat jij weer je energie, plezier, libido en je lichaam, waar jij je fijn in voelt, terugkrijgt.