20 gezonde voedingsmiddelen die je altijd op voorraad kunt hebben

voedingsmiddelen

Soms klagen mensen dat ze niet gezond kunnen eten omdat ze niet voldoende vers/gezonds qua voedingsmiddelen in huis hebben. Maar je kunt echter voldoende gezonde voeding inslaan waar je lange tijd mee vooruit kan.

Zie hieronder 20 gezonde voedingsmiddelen die je in grote hoeveelheden kunt inslaan en op voorraad kunt hebben.

1. Eieren

Met eieren kun je oneindig veel kanten op. Ze zijn laag in calorieën, hoog in proteïne en rijk aan gezonde vetten.

2. Extra vergine olijfolie

Dit is ongetwijfeld een van de meest mooie gezonde vetten op aarde. Je kunt het heerlijk besprenkelen over salades.

3. Bonen

Dit is een goede vervanging voor vlees omdat ze enorm eiwitrijk zijn. Je kunt al snel grote verpakking hiervan vinden.

4. Avocado

Enorm rijk aan gezonde vetten en daarnaast natuurlijk ontzettend lekker. Als je de groene koopt kun je die mooi bewaren voor later.

5. Havermout

Hier kun je je dag energiek rijk mee beginnen. En daarnaast kun je er ook gezonde snacks mee bakken.

6. Kokosolie

Kokosolie is een enorm gezonde vet in de keuken en daarnaast wordt je huid er ook happy van. Een potje komt altijd van pas.

7. Knoflook

Dit is enorm goed voor je immuunsysteem, bloeddruk, cholesterol levels, hersenen- en hartgezondheid. 

8. Apple cider vinegar

Apple cider vinegar verwerk je bijvoorbeeld in salades. Je kunt het bijvoorbeeld inzetten als je wil afvallen of voor een mooie huid.

9. Citroen

Rijk aan vitamine C en vooral goed om in de ochtend in combinatie met een warm glas water te drinken.

LEES OOK: 10 x voeding die je zonder nadenken in je boodschappenkarretje kunt doen.

10. Tonijn

Het liefst wel eentje uit de bio zaak. Deze is rijk aan omega-3 vetzuren en eiwitten. Fijn om te nuttigen als je krap in tijd zit.

11. Kruiden

Omdat ze iedere maaltijd zoveel smakelijker en gezonder maken.

12. Notenboters

Komen ten alle tijden uit! Lekker op (glutenvrij)brood, appels of met groenten.

13. Bevroren groenten

Je gooit ze in de pan en klaar is Kees.

14. Bevroren fruit

Lekker in de blender als je een smoothie maakt.

15. Honing

Dit is vele malen beter voor je dan witte tafelsuiker. Gebruik het uiteraard niet in grote hoeveelheden.

16. Quinoa

Rijk aan eiwitten en vezels. Je kunt dit makkelijk vervangen voor pasta of rijst.

17. Kokosyoghurt

Het is altijd fijn om snel een schaaltje kokosyoghurt bij de hand te hebben. En daarnaast worden je darmen er ook blij van. 

18. Zoete aardappel

Heerlijk en voedzaam! Dit komt met name door de vitamines A,C en B6. 

19. Zilvervliesrijst

Dit is een fijne glutenvrije optie en veel gezonder dan witte pasta.

20. Kurkuma

Een superfood! Het werkt goed tegen laaggradige ontstekingen, het beschermt ons hart en onze hersenen en daarnaast kan het je gerecht heerlijk op smaak brengen.

Meer artikelen over gezonde voedingsmiddelen lezen?
LEES:
– Dit zijn de 10 gezondheidsvoordelen van kurkuma.
– Hoe (on)gezond is muesli nu eigenlijk?

Tekst: Inga Stoit

Tags: , , ,

Vivian Reijs

Vivian Reijs is motivatiespreker, auteur van de bestseller 'Herstel je hormonen in 10 stappen' waarvan er in Nederland meer dan 30.000 verkocht zijn. Vivian is orthomoleculair voedingsexpert, hormoon en Klinische Psycho neuro-immunologie-therapeut. Tevens is Vivian founder van het online gezondheidsplatform www.vivonline.nl. Waarbij zij vrouwen helpt bij hun klachten door dagelijks tips te geven over een gezonde leefstijl, voeding, hormonen, naturel beauty en een gezonde mindset aan maandelijks zo’n 130.000 vrouwen. Het is Vivians grootste missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en begeleiden naar een gezondere leefstijl en een goede hormoonbalans. Zodat jij weer je energie, plezier, libido en je lichaam, waar jij je fijn in voelt, terugkrijgt.