11 leefstijl tips om je vruchtbaarheid te verbeteren

Jullie hebben misschien een kinderwens en helaas laat een zwangerschap lang op zich wachten.  Je gaat missen twijfelen aan je eigen lichaam.  Toch kun je jouw vruchtbaarheid behoorlijk beïnvloeden.  Daarom willen we graag je vruchtbaarheid een boost geven met deze 11 gezonde leefstijl tips.

 

We geven je onze 11 leefstijl tips

1. Volg een Mediterraan dieet.  Eet veel vis, gevogelte, noten, zaden, fruit, groenten en goede vetten, zoals oa olijfolie.

2. Vermijd bewerkte voedingsmiddelen. voorverpakte producten, gefrituurde voeding en gluten en suiker.

3. Vermijd alcohol en roken. Stop met roken en beperk de alcoholinname tot twee glazen per week.

4. Vermijd plastic met bisfenol A (BPA), een bekende endocriene disruptor en is gerelateerd aan een miskraam. Bronnen van BPA zijn voornamelijk plastic verpakkingen, voeringen van ingeblikt voedsel.

5. Supplement met een hoogwaardige prenatale vitamine die de biobeschikbare vorm van folaat-methylfolaat bevat.

6. Neem een omega-3 supplement om ontstekingen te verminderen.

7. Slik vitamine D, die de folliculaire ontwikkeling en ovulatie verhoogt.

8. Neem een Q10 Supplement, waaruit blijkt dat onderzoek chromosomale afwijkingen kan verminderen en de eikwaliteit kan verhogen.

9. Dertig minuten lichaamsbeweging per dag,  vier tot vijf keer per week is een must, dit kan de vruchtbaarheid verbeteren.

10. Acupunctuur om de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de eierstokken te verbeteren.

11. Ontwikkel een routine voor stressmanagement. Bijvoorbeeld; doe aan meditatie, neem een ​​bad, doe aan yoga, acupunctuur – alles om je uit de vecht-of-vluchtreactie te halen en geef aan je lichaam door dat je veilig bent en klaar om te dragen en te verzorgen een baby.

Wil je meer lezen over vruchtbaarheid? Klik dan hier

 

Geschreven door : Vivian Reijs voor vivonline

 

Geef een reactie