Wetenschappelijk bewezen: Deze snacks helpen je bij het afvallen

Soms heb je het écht te druk om allemaal bakjes met gezond eten voor te bereiden, zodat je deze de volgende dag mee kan nemen. Daarom is het handig om wat snacks in je tas te hebben die handig mee te nemen zijn EN ook nog eens ondersteunen bij het afvallen.

Deze snacks helpen je bij het afvallen:

  • Ongebrande noten

Alle ongebrande en ongezouten noten zijn gezond! Hier kan je een handje van nemen, zo groot als je handpalm. Noten zitten namelijk vol gezonde vetten en worden in verband gebracht met het tegengaan van hart- en vaatziekten. Daarnaast vullen note enorm, dus je zal een tijdje verzadigd zijn.

  • Rode paprika met guacamole

Paprika is enorm gezond! Ze zitten vol antioxidanten en zijn rijk aan vitamine C. Als je deze dipt in lekkere zelfgemaakte guacamole kom je ook nog eens aan je gezonde vetten.
1 grote paprika met 3 eetlepels guacamole bevat minder dan 200 calorieën.

  • Blauwe bessen en frambozen

Een handje blauwe bessen en frambozen zijn ENORM gezond. Blauwe bessen zijn een van de belangrijkste bronnen van antioxidanten. Daarnaast bevat dit fruit amper calorieën, dus kan je er niet genoeg van eten!

  • Appel met pindakaas

Een stukje appel met pindakaas, hmmm heerlijk! Pindakaas is best hoog in calorieën, maar kan door zijn gezonde vetten wel bijdragen aan gewichtsverlies. De combinatie met een zoete appel is geweldig.

  • Bleekselderij of komkommer met hummus

Niets lekkerders dan groente dippen, maar dan natuurlijk wel een lekkere (en gezonde) dip. Hummus maak je van kikkererwten, olijf olie, knoflook en tahin. Er zit dus niks slechts in en groente mag je natuurlijk zoveel eten als je wil.

  • Boerenkool chips

Super lekker, kijk maar even naar dit receptje hoe je het maakt.

  • 85% pure chocolade

Mijn verslaving!! TE lekker. Ik kan geen dag zonder een stukje pure chocolade. Het liefst wel met 85% (of meer) cacao.

  • Een bakje cherry tomaatjes

Lekker zoet én gezond, hoef ik verder niets meer over te zeggen.

  • Een stuk fruit

Bijvoorbeeld een peer, banaan, appel, sinaasappel, stukje mango, meloen, mandarijntjes, een kiwi, en ga zo nog maar even door!!!

Heb je dus zin in een gezond tussendoortje dat je ondersteunt bij het afvallen? Neem dan een van bovenstaande hapjes. Het vult, is lekker en vooral belangrijk je komt er geen grammetje van aan. Natuurlijk moet je je er niet meteen helemaal vol van eten, want dat is nooit goed. Maar van deze snacks kan je best een beetje meer nemen dan je gewend bent.

Tekst: Djoeke Dekker voor Vivonline

Bron: authoritynutrition.com

Geef een reactie